Porcelánový hrnek Bugatti Veyron

368,00 

Porcelánový hrnek Bugatti Veyron

Dárková krabička

Objem 400ml

Výška 10 cm

Vyprodáno

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron je třetí nejvýkonnější sériově vyráběný osobní automobil na světě. Je pojmenován podle automobilového závodníka Pierra Veyrona, který v roce 1939 vyhrál proslulý vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans s vozem Bugatti 51A. V roce 2005 Bugatti Veyron vytvořil světový rychlostní rekord v kategorii sériově vyráběných vozidel o hodnotě 407,16 km/h. Akcelerace vozu z 0 na 100 km/h je za 2,5 sekundy a z 0 na 300 km/h za 17 sekund.

Design luxusního vozu Bugatti Veyron vytvořil a odpovídal za něj designér slovenského původu Jozef Kabaň. Od roku 2008 se vyrábí i verze Grand Sport, což je Veyron s odnímatelnou střechou.

Automobil Bugatti Veyron byl prvně představen na autosalonu ve Vídni v roce 2005, jeho sériová produkce začala v září téhož roku.

Za velkými koly se ukrývají unikátní keramické brzdy. Při sešlápnutí brzdového pedálu pomáhá ABS a při rychlosti vyšší než 200 km/h se vysouvá přítlačné křídlo na zádi, díky čemuž dokáže Veyron zabrzdit z 400 km/h za necelých 9 sekund. Motor je vidlicový šestnáctiválec do W, dosahuje 736 kW což je 1 001 koní při 6 000 ot./min. Bugatti Veyron má celkem 9 chladičů. Tři chladiče motoru, tři mezichladiče, jeden chladič pro olej poloosy, jeden pro motorový olej a jeden pro hydraulickou kapalinu pro zdvih zadního přítlačného křídla. Vše doplňuje ještě dvojice vzduchových kanálů.

Rekordní hodnoty se týkají také spotřeby paliva a ceny. Ve městě má Bugatti Veyron spotřebovat 40,4 l/100 km, mimo město 14,7 l/100 km, kombinovaná spotřeba činí 24,1 l/100 km. Těmto hodnotám odpovídají také gigantické emise CO2 960 g/km ve městě, 350 g/km mimo město a 574 g/km v kombinovaném provozu. Teoretický dojezd se stolitrovou palivovou nádrží činí jen o málo více než 400 km, v praxi to však bude asi ještě méně.

Přestože cena vozu je přes jeden milion eur, je o automobil hodně velký zájem. Těchto vozů se vyrábí pouze 75 ročně, proto je čekací doba velmi dlouhá. Vůz vlastní i dva Češi.

Z důvodů exkluzivity bude vyrobeno pouze 300 kusů tohoto vozu což znamená, že kvůli velkým problémům a průtahům při vývoji vozu (problémy s přítlakem přední nápravy, vůz se při vyšších rychlostech nedokázal udržet na silnici) na výrobě Bugatti nevydělá ani euro. Jeden vůz totiž stojí cca 1 000 000 liber, výroba ale stojí pětkrát tolik. Jedná se o jeden z nejztrátovějších projektů supersportovních vozů.

V pořadu Top Gear byl Veyron nejprve prohlášen za Auto roku 2005, Auto snů roku 2005 a na konci roku 2009 byl vyhlášen automobilem desetiletí (2000–2009).

Další informace

Hmotnost 0,4 kg
Katalogové číslo: 1585 Kategorie: ,